Verloop van het behandeltraject

Aanmelding kan via de Hoofdlijn Portal

https://dehoofdlijn.ggzportal.nl/aanmelden

De Hoofdlijn moet helaas een strict toelatingsbeleid hanteren omdat wij van verzekeraars niet de mogelijkheid krijgen om alle clienten, die zich aanmelden, te kunnen behandelen. Dat is niet onze wens maar dit is ons opgedrongen. Wij blijven bij uw verzekeraar aandringen op meer ruimte maar daarvoor is geen garantie te geven. Wij hanteren een wachtlijst en nemen contact met u op zodra zich een mogelijkheid voordoet dat wij ruimte hebben om met u te spreken, dat gaat dan in de vorm van een telefonische intake, waarbij u met een behandelaar kunt doornemen wat uw klachten zijn. De behandelaar zal met u bespreken of wij u de zorg kunnen bieden die u nodig hebt.

In de tussentijd bent u vrij om andere hulpverleners te bellen of een alternatief te zoeken. Wilt u ons laten weten als u daarin slaagt en elders terecht kunt? Het spijt ons dat we u op dit moment niet  meer kunnen bieden. Onze wachttijden vindt u bij de betreffende vestiging.

Haarlem
Amsterdam
IJmuiden
Castricum
 

Tijdens de intake op locatie voor de specialistische GGZ (vaak 2 gesprekken) met één van onze hulpverleners wordt nader geïnventariseerd welke hulpvraag u heeft. In dit stadium zal ook een psychiatrisch onderzoek plaatsvinden. Zo krijgen wij inzicht in de aard en omvang van het klachtenbeeld. Na de intake volgt een adviesgesprek.  

Afhankelijk van de soort en ernst van uw klachten start u met een persoonlijke behandeling, waarbij gebruik gemaakt kan worden van verschillende behandelmethoden. Per locatie kunt u het aanbod zien. In enkele gevallen vindt een deel van de behandeling plaats op een andere locatie.

Wachttijden

Na aanmelding wordt de telefonische intake ingepland. Dan wordt, afhankelijk van uw hulpvraag, direct een afspraak gemaakt voor de vervolg intake in de specialistische GGZ (zie boven). De wachttijden per locatie kunt u hier vinden.
Voor enkele verzekeraars geldt een beperking van het aantal te behandelen clienten. In dat geval wordt u daar direct van op de hoogte gesteld. Dit kan betekenen dat u op een wachtlijst wordt geplaatst.

De hoofdlijn, de menselijke maat in hulpverlening